Ze względu na to, że chcemy pokazać Tobie ile kosztuje remont z firmą, a ile samemu przedstawiamy poniżej jak to zwykle z naszej praktyki wygląda. Przede wszystkim wielokrotnie mieliśmy okazje przekonać się o tym jak w danym bloku było wykańczanych przez nas kilka mieszkań. Często potrafiliśmy wykończyć wszystkie, a sąsiad … cóż, robił co mógł z szwagrem … a wielokrotnie bywało, że przychodził po pomoc.

Paweł i Gaweł w kupili mieszkania w jednym domu, Paweł na górze, a Gaweł na dole;
Paweł, spokojny, nie wadził nikomu, więc wynajął firmę która miała wykonać wykończenia – sam pojechał … na wczasy.
Gaweł najdziksze wymyślał swawole, to piec, to szafa, to akwarium – postanowił, że zrobi to samemu z pomocą … szwagra.

Projekt

Projekt wnętrz to podstawa profesjonalnego podejścia do remontu, przebudowy, wykończenia. Na podstawie projektu planowane są dalsze kroki inwestycji.

Projekt ma bardzo duże znaczenie wykonawcze. Przede wszystkim aby powstał, wykonywana jest inwentaryzacja obiektu, a następnie po uzgodnieniu z klientem rozmieszczane są sprzęty na tej podstawie wiadomo jak maja być poprowadzone instalacje, gdzie maja być np. krany czy też gniazdka elektryczne, punkty oświetleniowe itp.

Paweł – z firmąGaweł – samemu
Dokładna inwentaryzacja, następnie projekt, wizualizacja. Już na tym etapie został ustalony rozkład pomieszczeń i sprzętów. Na tej podstawie określone zostały materiały i zakres prac.Gaweł zrobił ogólny plan co ma być i gdzie. Przecież resztę dopasuje się potem. Materiały kupi takie jak teraz są najlepsze, o czym przekonał go pracownik marketu.

Przygotowanie harmonogramów

Przygotowanie harmonogramów prac, dostaw materiałów, optymalnego wykorzystania zasobów.

Opracowanie harmonogramów prac, dostaw, pozwala na optymalne zarządzanie czasem ekipy na budowie, dostawami na czas. Całość musi być zgrana z dostawcami, wykonawcami. Dużo obliczeń i przygotowań, ale nie ma potem przestojów spowodowanych chociażby tym, że materiał nie dojechał itp. Nie wspomniawszy już o tym ile kosztuje potem nerwów zgranie wszystkiego bez harmonogramu.

Paweł – z firmąGaweł – samemu
Firma zabrała się za: Sporządzenie zamówień materiałów, oraz organizację poszczególnych ekip wykonawczych. Sporządzenie harmonogramów wykonania prac, oraz dostaw materiałów.Gaweł rozpoczął poszukiwanie ekip i fachowców. Próba zgrania fachowców na przestrzeni czasu tak by prace nie trwały więcej niż pół roku. Wybrał się też na wycieczkę do marketów, w celu orientacji co teraz jest modne i warte zakupu.

Rozpoczęcie prac

Przejęcie placu budowy od klienta. Realizacja zadania w całości zgodnie z przyjętym harmonogramem prac.

Ten etap to czas kiedy poszczególne ekipy zabierają się do pracy. Dzięki przyjętym harmonogramom prace postępują sprawnie i na czas.

Paweł – z firmąGaweł – samemu
Paweł ma teraz wiele na głowie – czy wieczorem pójść potańczyć, czy zostać sam na sam …
Po przejęciu placu budowy prace trwają pełną parą.
Realizacja zadania w całości zgodnie
z przyjętym harmonogramem prac.
Gaweł pracował po pracy od 16 często do północy, kiedy to prace przerywała … policja wezwana przez sąsiadów.
– fachowcy przychodzą kiedy chcą
– okazało się że szwagier tylko mówi, że coś umie
– brak projektu powoduje chaos
– okazuje się, że materiału trzeba więcej
– ten zachwalany w markecie jest do …
– brak transportu na czas powoduje to, że fachowcy nie mają co robić, prace trwają dużo dłużej
– markety nie dotrzymują terminów
– jeden fachowiec narzeka na drugiego, a jest i tak krzywo
– szwagier się obraził

Zakończenie prac

Zakończenie prac remontowych i … świętowanie.

Gotowe! Przekazanie gotowego lokalu zamawiającemu. Czas na zabawę i świętowanie!

Paweł – z firmąGaweł – samemu
Gotowe! Paweł wybrał opcję wykończenia “pod klucz” więc prosto z wczasów wrócił do mieszkania. Przed nim ważne dni. Czas na świętowanie.Końca nie widać …
Koszty rosną w zastraszającym tempie.
Prace trwają już ponad pół roku, płacić za czynsz trzeba, a mieszkać nie ma gdzie. Gaweł z dnia na dzień przekonuje się ile kosztuje praca nad wykończeniem samemu.

Gwarancja

Na wszystkie prace wykończeniowe dobra firma daje gwarancję od 12 do 24 miesięcy

Paweł – z firmąGaweł – samemu
Paweł dostał 24 miesiące gwarancji od firmy. dzięki temu śpi spokojnie.Brak gwarancji.

Podsumowanie finansowe

Podsumowanie finansowe pozwala nam zorientować się ile kosztował w pełni remont. Często wydaje się, że wykonując samemu prace oszczędzamy. Niestety jest to często złudne. Z naszej praktyki wynika, że koszty potrafią być dwa, a nawet trzy razy większe w wypadku samodzielnych prac niż przy wynajęciu specjalistycznej firmy która robi to kompleksowo.

Koszty na początku wydawały się podobne, jednak okazało się, że w wypadku Gawła były prawie trzy razy większe:

Paweł – z firmąGaweł – samemu
PROJEKT- Pokazał wady pewnych rozwiązań, pozwolił na dobranie konkretnych materiałów, HARMONOGRAM – zapewnił ciągłość prac i wykonanie w terminie. FIRMA – wykonała wszystko zgodnie z założonym budżetem, w ustalonym terminie.Brak PROJEKTU stworzył chaos, konieczne były korekty już w trakcie prac – to znacząco zwiększyło koszty. Przez brak HARMONOGRAMU jeden przeszkadzał drugiemu, dostawy nie były na czas. Często fachowcy nie mieli co robić bo brakowało materiałów. Koszty transportu były horrendalne. Czasem trzeba było jechać po jedną zaślepkę na drugi koniec miasta.

Ile kosztuje remont - szklana kula nie podpowie - możesz jednak zadzwonić do nas.
Ile kosztuje remont – szklana kula nie podpowie – możesz jednak zadzwonić do nas.

Dlaczego samemu = znacznie drożej?

Składowe kosztówPaweł – z firmąGaweł – samemu
ProjektTAKWykonany pobieżnie, często odręcznie na kartce. Tylko czy wszystko uwzględnia? NIE
WizualizacjaTAKBez wizualizacji zostaje polegać na wyobraźni jak mogłoby to wyglądać. Niestety wyobraźnia nie uwzględnia często rozmiarów i rzeczywistych zestawień wzorów i kolorów.
Projekt wykonawczyTAKSzkic odręczny na kartce dla fachowca – niestety sporo nie uwzględniał, grubość ściany, dokładne rozmieszczenie punktów. Przykładowo: ma być gniazdko na tej ścianie ale na jakiej wysokości?
Harmonogram pracTAK – poszczególne ekipy wiedzą kiedy mają przyjść i co mają zrobić. Mają zapewnione narzędzia i materiały.Został ułożony pobieżnie – tak jak mieli wolne terminy fachowcy, szwagier i jak układały się zmiany w pracy Gawła.
Harmonogram dostawTAK – wszystko dostarczane zgodnie z planem. Współpraca nawet marketów zupełnie wygląda inaczej w przypadku firmy która bierze dużo towaru niż z klientem indywidualnym. Klient może poczekać – firma raczej nie. Jak trzeba materiał to się jedzie do sklepu. Gorzej jak nie ma transportu, albo coś jest za duże by weszło w samochód Gawła. Markety jak i sklepy budowlane często lekceważą klientów indywidualnych. Transport np.: jednej płyty gipsowo kartonowej kosztuje często 10x tyle co sama płyta, a i tak dostawa może być zrealizowana przykładowo za tydzień.
Prace wykończenioweWszystko zgodnie z założonymi harmonogramami.Jak są fachowcy, mają wszystko co trzeba to robią. Najczęściej czegoś jednak brakuje, zmienia się koncepcja w trakcie. Przez brak projektu okazuje się że nie wszystko jest tak jak było zaplanowane.
Gwarancja24 miesiąceBRAK
PodsumowanieWszystko jest OK.1.Wszystko trwa dłużej niż zakładano
2. Koszty są horendalne
3. Brak gwarancji okazuje się problematyczny, bo już po kilku miesiącach trzeba sporo poprawić lub … zrobić na nowo.

Jeżeli masz jakieś pytania warto zajrzeć do sekcji FAQ – pytania i odpowiedzi: https://alfastyllublin.pl/faq-wykonczenia-czyli-najczestsze-pytania-i-odpowiedzi/ gdzie staramy się na bieżąco dopisywać kolejne powtarzające się od naszych klientów pytania. Przede wszystkim zamieszczamy tam tez odpowiedzi.

Ile kosztuje remont z firmą Alfa Styl?

Na dziś – wiosna 2021 – koszt wykończenia pod klucz to:
od 900zł/m2